4Risk

Odwiedzona przez Ciebie strona internetowa korzysta z tzw. cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zamknij komunikat.

Strona główna » Aktualności » Jak kupić dobry rower używany?

Jak kupić dobry rower używany?

24-05-2017

Kupno używanego roweru zawsze związane jest pewnego rodzaju ryzykiem. Nigdy nie ma stuprocentowej pewności, że sprzedający jest w pełni świadomy stanu technicznego sprzedawanego pojazdu, bądź też po prostu nie ukrywa przed kupującym niewidocznych usterek. Dlatego warto dobrze przyjrzeć się używanemu jednośladowi przed zakupem, a także pamiętać o kilku ważnych czynnikach.

Kiedy opłaca się kupić używany rower?

Dzieci bardzo szybko wyrastają nie tylko ze swoich butów czy ubrań, ale również rozmaitych sprzętów przystosowanych do ich gabarytów. Dotyczy to również rowerów, ponieważ czterolatek potrzebuje zupełnie innego pojazdu, niż np. ośmiolatek. Szybko rosną również nastolatkowie, którzy nierzadko zaledwie po roku użytkowania jednośladu narzekają na niedopasowany rozmiar. Dlatego rowery używane są w takich przypadkach o wiele bezpieczniejszym rozwiązaniem. Na zakup nowego egzemplarza można poczekać, aż młody użytkownik będzie mógł przesiąść się na rower dla dorosłych. Inną opłacalną okazją do zakupów na rynku wtórnym może być potrzeba posiadania praktycznego roweru miejskiego. Bardzo często służy jako środek komunikacji dla uczniów, studentów czy osób pracujących. Tego typu pojazdy są często eksploatowane, a nierzadko pozostawiane przez długi czas na zewnątrz. Z tego powodu narażone są na zniszczenia oraz kradzież. Rowery używane posiadają mniejszą wartość dla złodzieja, a ze względu na niższą cenę, ich ewentualne uszkodzenie jest mniej dotkliwe.  

Na co uważać przy zakupie używanego roweru?

Decydując się na zakup roweru używanego, najlepiej poszukać sprzedającego z najbliższej okolicy. Dotyczy to zwłaszcza zakupów za dość dużą kwotę. Transakcja wysyłkowa może się zakończyć sporym rozczarowaniem dotyczącym stanu otrzymanego roweru. Nie zawsze jest to wina sprzedającego, który może po prostu niezbyt dobrze znać się na jednośladach lub też nie jest on świadomy rozmaitych niedogodności wynikających ze zużycia poszczególnych mechanizmów. Podstawą decyzji zakupowej powinna być przede wszystkim jazda próbna, a nie ocena stanu technicznego wyłącznie na podstawie fotografii. Nie warto również kupować pojazdu bez posiadania odpowiedniej wiedzy. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest uzyskanie pomocy od osoby doświadczonej oraz zaznajomionej z technicznymi aspektami jednośladów. Można też umówić się ze sprzedawcą w profesjonalnym serwisie rowerowym. Jeżeli pojazd oferowany jest za stosunkowo niską cenę, taka inicjatywa może być według sprzedającego nie warta zachodu. Jeżeli jednak odmawia on sprawdzenia roweru wystawionego za kilka tysięcy złotych, prawdopodobnie ma coś do ukrycia. Dlatego wówczas lepiej całkowicie zrezygnować z transakcji.

Jak sprawdzić stan używanego roweru?

Przy zakupie używanego pojazdu warto przede wszystkim ocenić stan ramy. Jest ona jednym z najdroższych elementów roweru, a zarazem należy do najtrudniejszych w wymianie. Zakup modelu z ramą karbonową lub aluminiową powinny skreślać wszelakie wgniecenia czy pęknięcia. Nieco wytrzymalsze są ramy stalowe, jednak ich uszkodzenia również powinny zniechęcać do kupna pojazdu. Warto dokładnie sprawdzić stan ramy pod ochraniaczami oraz dodatkowymi naklejkami. Należy ocenić również stan amortyzatora. Powinien działać płynnie i nie generować żadnych wycieków. Bardzo stare rowery używane nierzadko wyposażone są w amortyzatory całkowicie pozbawione sprężystości. Łożyska kół powinny płynnie się obracać, a same koła muszą być wycentrowane. Dobrze jeżeli sprzedawca zrobi to przed sprzedażą, jednak wówczas cena może być wyższa. Warto sprawdzić także zużycie zębatek na korbie, która jest najdroższym elementem napędu. Podczas jazdy próbnej nie powinny dochodzić z niego żadne niepokojące dźwięki. Kluczowe znaczenie ma również płynność przerzucania łańcucha oraz wizualny wygląd kasety. Należy koniecznie sprawdzić działanie hamulców, które nie powinny się zacinać, a podczas mocniejszego hamowania doprowadzać do wycieku płynu hamulcowego. Można też przyjrzeć się sztycy, kierownicy oraz mostkowi. Pęknięcia, wgniecenia czy mocne otarcia mogą świadczyć o wypadkowej przeszłości jednośladu.

http://bikepath.pl/rowery-uzywane/




Copyright © 2000-2016 Kazimierz Pawłowski | kontakt | współpraca | partnerzy | reklama
design ivento - dedykowane systemy cms identyfikacja wizualna